samen snel
schakelen
Als je ergens samen voor gaat, kan bijna alles. Dat bleek. Met Groothuis Wonen en Schasfoort makelaars was het mogelijk om snel te schakelen en te komen tot een plan waar iedereen volmondig ‘Ja!’ tegen zei. Het goede gevoel werd bewaarheid, het harde werken beloond. Binnen twee maanden waren alle huizen verkocht aan hun gelukkige nieuwe eigenaren.
verkoopbrochure: gevoel van exclusiviteit
Het is best spannend om een woning te kopen die alleen nog op een tekening bestaat. Naast een online presentatie wil je dan als koper graag iets méér, iets dat je kunt vastpakken. Met dat in het achterhoofd, hebben we een brochure ontworpen die kwaliteit uitstraalt, zorgvuldig informeert en potentiële kopers prikkelt om te fantaseren over hoe het zou zijn om op deze bijzondere plek te gaan wonen.
De brochure werd persoonlijk uitgereikt tijdens het Early bird verkoopevent, om het gevoel te versterken dat het best exclusief is om eigenaar van één van deze huizen te worden.
landingspagina voor early bird event
Ook al is er nog geen muur gemetseld, het is wel mogelijk een woningplan virtueel neer te zetten en als een toekomstdroom in de hoofden van mensen te planten. Hoe? (In dit geval) door een one page website te bouwen, met een korte impressie van het woningplan, een vlog over nieuwbouw in Oldenzaal en een aanmeldmogelijkheid voor het verkoopevent. De doelgroep werd geraakt, Spot F bleek een schot in de roos. Binnen twee dagen reageerden maar liefst 40 potentiële kopers.

plattegronden om mee te spelen
Als je woningen bouwt waarbij je kopers allerlei extra’s en opties aanbiedt, moet elk element in een brochure uitnodigen om over die opties na te denken. De plattegronden in veel verkoopbrochures zijn echter nogal eh… plat. Vinden wij. Dus zijn we ermee gaan spelen. Om lezers te prikkelen datzelfde te doen!
mm… meer mooie middelen maken
Het gezegde leert ons dat een woning iets anders is dan een brood kopen. Voor kopers gaat het om veruit het grootste bedrag dat ze ooit in hun leven uitgeven, soms eenmalig. Als verkopende partij behoor je je dit te realiseren en te waarderen. Uiteindelijk doe je dit met de woning die je bouwt. In de fase vooraf is het belangrijk om te zorgen dat de potentiële koper ervaart dat je overal aandacht aan schenkt en de woning presenteert zoals hij die straks trots aan zijn familie en vrienden wil laten zien. Naast brochures, website, bouwbord, advertenties, hebben we dan ook rolbanners gemaakt, verkoopmappen, enzovoort, die allemaal kwaliteit uitstralen.
kopers uit in de
tent lokken
Bij elk zichzelf en de koper respecterend nieuwbouwplan hoort het traditionele bouwbord. Mensen herkennen dat; het geeft vertrouwen. Er was alleen één probleempje. Toen onze ontwerper ermee aan de slag ging, liep hij niet over van enthousiasme. “Wat is er?” “Pfff… dit is zo saai. Kunnen we er niet wat leuks bij bedenken?”
We gingen brainstormen en zo ontstond het idee om twee tentjes te plaatsen in de wei waar de woningen gebouwd worden. Ze stonden er nog maar net, of de pers en social media doken erop; het leek alsof mensen in de rij stonden om de woningen te kopen. Zo kreeg het verkoopevent een sympathieke knipoog en extra publiciteit.